AVUSTRALYA’DA KARŞIDAN KARSIYA GECMEK


Başlık büyük bi beklenti yaratmasın, amuda kalkarak geçmiyoruz, burada da yürünerek geçiliyor karşıdan karşıya, ama hisler farklı.

Işıklı kavşaklardan bahsetmiyorum, onlar zaten belli, kırmızıda dur, yeşilde geç, gereksiz cengaverliklere lüzum yok. Asıl olay ışıksız, ama yaya geçidi şeridi olan yerlerde: Öncelik her zaman yayanın. Teoride zaten mantıklı, ama pratikte o ayağınızı yola attı mı arabalar hemen duruyor ya, işte o zaman insan kendini bir iyi, bir önemli hissediyor, hatta bazen arabayı bekletmeyeyim de hızlı hızlı geçeyim diyorsunuz, ayıp olmasın. Alışmamışız ki yol verilmeye, zor oluyor tabi:)

‘Araba acaba duracak mı’ sorusu zihnin gerisinde hep var, o zaten kazınmış beynimizin bi tarafına. O temkinlilik, o tedirginlik…

Zamanla alışıyorsunuz gerçi. Bugün yine her gün karşıdan karşıya geçtiğim yoldan geçeceğim, gidiş geliş bir yer. Neyse bi taraf durdu, tam yolun ortasına geldim ki, diğer taraftan gelen araba hızlıydı, riske atmadan yolun ortasında durup bekleyeyim, o geçince ben de geçerim dedim, diğer taraf nasılsa durdu hala bekliyor, tehlike yok. Hızlı geliyordu duramadı herhalde diye de gayet normal karşıladım durumu. Ama arkamdan gelen diğer yaya ‘napıyosun sen yaa!’ diye bayağı bi bağırıp çıkıştı arabaya. Gelen de taksi! Şoför hemen ani fren yapıp durdu, bize yol verdi ve özür diledi falan…

Yıllar önce Almanya’ya yerleşen bir arkadaşla birkaç yıl sonra Türkiye’ye tatile geldiğinde sohbet ediyorduk. Eee dedim, neyi özledin söyle bakalım, ‘ya’ dedi ‘her şey çok kurallı, çok belirgin, insan bi karşıdan karşıya geçerken bile ‘araba acaba duracak mı’ endişesi yaşamıyor, o belirsizliği o heyecanı özledim’ demişti :)

Şahsen bunu özlediğimi söyleyemem ama ‘yaya önceliklidir’ mevzusunu hala tam içselleştiremediğim de belli! Arabanın durması gereken yerde durmamasına sinirlenmek yerine durup üstüne bir de bizden özür dilemesine şaşırabiliyorum hala…

Bu nasıl bir psikolojidir ya, siz bize ne yaptınız?

Börülcenin Avustralya Günlüğünü Facebook'tan takip etmek için:



Yorumlar

En çok okunanlar

Isim Konusu

KIRKINI ÇIKARDINIZ MI?

Melbourne Gerçekleri Volume 1

Melbourne Gerçekleri Volume 2

Kültürel Kodlar

Yarra Valley Wineries / Şarabımızı nerde tatsak?

Ayakkabılarınızı mı çıkarırsınız, galoş mu alırsınız?

AVUSTRALYA GÖÇMENLIK BASVURUSU

Türkiye Tatili Sonrası Avustralya’ya Dönüş

Turuncu Balık